• Školský výlet 9. B

• Bounce park

Dňa 24. 6. 2024 sa žiaci 9. B vybrali za športovými aktivitami do Bounce parku v Banskej Bystrici, kde si do úmoru zaskákali, vyskúšali si liezť po horolezeckej stene, zahrali stolové hry, porozprávali sa. Po spoločnom obede zavŕšili svoj deň v kine.

ZOO Zlín

V spoločných aktivitách sme pokračovali aj 26. 6. 2024, kedy sme s ôsmakmi navštívili ZOO v Zlíne.

• Školský výlet 9. A

• Aj my, žiaci 9. A triedy, sme vyrazili na náš posledný koncoročný výlet. Celé dobrodružstvo začalo už v Banskej Bystrici, kde po nás prišiel autobus ako z amerického filmu. Nasledovala turistika na Hrad Muráň, po ktorej sme vyhladli, a tak sme si opekali až do noci. Na druhý deň sme sa vydali objavovať zákutia Telgártu, dali si kávu v Depo Café a nevynechali sme ani slávny Chmarošský viadukt.

• Školský výlet – ZOO Zlín

• Medzi jeden z množstva príjemných zážitkov, ktoré žiaci v škole zažívajú, patrí určite aj školský výlet. Tento rok sa žiaci triedy 8. A a pár vybraných žiakov z 8. B a 9. B vybrali na čele s ich triednym učiteľom Michalom Paulusom a pani učiteľkou Galbavou trochu ďalej za hranice Slovenskej republiky, konkrétne do Zlína. Myslím si, že v Zlíne sa toho dá vidieť viac, ale určite nie v priebehu jedného dňa. My sme sa rozhodli, že navštívime tamojšiu ZOO. Po prehliadke sa patrí skonštatovať, že ponuka zvierat bola naozaj rozmanitá z rôznych kútov sveta a ak ju chcel ktokoľvek prejsť za stanovený čas, tak si musel pohnúť. Na pamiatku by sme sa vám radi pochválili fotografiami, ktoré sme si stihli vyhotoviť.

• Školský výlet 5. A

• K záveru školského roka neodmysliteľne patria školské výlety. Aj my z 5. A sme takýto absolvovali a navštívili sme Tajov. Po príchode na miesto sa žiaci pustili do hry minigolfu, kde súťažili a skúšali svoje zručnosti na golfovom ihrisku. Náročnosť dráh bola výzvou, ktorá priniesla do hry veľa zábavy. Ďalšia zastávka nášho dobrodružstva bola lanová dráha, na ktorej si mohli vyskúšať svoju odvahu. Obe aktivity všetci úspešne zvládli.

Verím, že výlet nám priniesol nielen nové skúsenosti a zážitky, ale aj posilnil priateľstvá a puto medzi nami.

• Tvorivé dielne

• V posledný týždeň vyučovania navštívili žiaci 5. A a 5. B triedy regionálne centrum remesiel - ÚĽUV v Banskej Bystrici. Našich žiakov sa ujali lektori, ktorí sa venujú tradičným remeslám, pracujú s drevom, kovom, textilom či inými materiálmi. Pre žiakov pripravili tvorivé dielne, kde im predviedli niektoré z remeselných postupov, ktoré si potom žiaci vyskúšali. Svoju kreativitu mohli predviesť pri maľbe na sklo, drotárstve, rezbárstve, tkaní, a tak si okrem zážitkov odnášali aj vlastnoručne vyrobený suvenír. Návšteva regionálneho centra remesiel umožnila žiakom objaviť rôzne remeslá a zručnosti, ktoré sa zachovávajú už stáročia ako dôležitá súčasť kultúrneho dedičstva.

• Čo ukrýva les

• Takýto názov mal ročníkový projekt žiakov 3. B triedy. Celý rok sa deti venovali lesnej tematike, zbierali informácie o všetkom, čo sa nachádza v lese, dozvedeli sa rôzne zaujímavosti o stromoch, napr. ako sa volajú najvyššie stromy na svete (sekvoje), čo sú to letokruhy, aký obvod kmeňa majú stromy v našej školskej záhrade. Spoznávali lesné živočíchy, huby a rastliny. Na záver vytvorili knihy o lese a predstavili ich svojim spolužiakom z  prvého stupňa.

• Tretiacky výlet do Zveroparku Žarnovica

• Dňa 25. júna 2024 sa naši tretiaci vybrali na výlet do Zveroparku v Žarnovici. Aj keď bolo nesmierne teplo, naplno si užili spoločné chvíle strávené v krásnej prírode, Zlatou bránou prešli do sveta rozprávok, vyšantili sa v zábavnom parku, dozvedeli sa zaujímavé informácie o rôznych živočíchoch. Unavení, ale plní zážitkov sa vrátili späť do školy.

• Arakovo v MŠ

• Blíži sa koniec školského roka a deti v MŠ Badín mali zážitok z pozorovania exotických vtákov, papagájov ara a kakadu. Deti poznávali papagáje zážitkovo. Videli zblízka ich vzhľad, farebné perie, počuli, aký vydávajú zvuk.
            Papagáje si deti mohli podržať na ruke, na ramene, hladkať ich, bolo im umožnené ary a kakadu chovať orieškami a semienkami. Deti ocenili stretnutie s týmito cudzokrajnými vtákmi a mali pekný deň vďaka tomuto zážitku.

• Štvrtáci v škole v prírode

• Naši nebojácni štvrtáci sa rozhodli predposledný týždeň školy stráviť trochu inak. Keď sme sa vďaka „uhorke na kolesách“ presunuli do minulosti prostredníctvom zápisníka Julesa Vernea, čakali na viacerých mnohé výzvy. Niektorí spali prvýkrát bez prítomnosti rodičov, boli prvýkrát v cudzom prostredí, prekonávali samých seba v rôznych oblastiach, vystupovali zo svojej komfortnej zóny. Prežili sme super dni ako černokožci, červenokožci či žltokožci. Vyskúšali sme si tréning lovca, mlčanie indiánov, zápasili sme o najviac zjedených burizónov za pomoci čínskych paličiek, vyskúšali sme si meditáciu v pohybe, prekonali sme strach z výšok na novej vyhliadke, užili sme si relaxačný bazén, ktorý bol len náš, zabehli sme si svoje životné limity na bežeckom štadióne, prekonali sme svoje strachy v štôlni, a to všetko len vďaka sile skvelého kolektívu tých najúžasnejších detí. Veríme, že zážitky zo školy v prírode budú v deťoch ešte dlho živé a budú na ne s láskou a úsmevom spomínať.

• Burza stredných odborných škôl a ich partnerských firiem

• Dňa 24. 6. 2024 v priestoroch Tipsport Arény v Banskej Bystrici sa žiaci 8. A a 8. B zúčastnili na podujatí s názvom „Burza stredných odborných škôl a ich partnerských firiem“. Žiaci mali možnosť vidieť praktické ukážky, opýtať sa a diskutovať s vyučujúcimi, žiakmi a zástupcami firiem, ktoré spolupracujú so školami na území mesta Banská Bystrica. Každého oslovila iná škola, iná ponuka a niekto si odniesol domov aj výhru z tomboly.

• Koncoročný výlet prvákov

• Náš prvý spoločný koncoročný výlet do Zveroparku v Žarnovici bol plný zážitkov a radosti. Hneď na začiatku sme sa odviezli vláčikom pomedzi zvieratká a mali sme možnosť vidieť diviaky, jelene, emu, muflóny, lane... Bolo fascinujúce pozorovať tieto zvieratá zblízka a učiť sa o ich živote.

Po jazde vláčikom sme sa vybrali na prehliadku rozprávkovej cesty. Cesta nás previedla svetom rozprávok, kde sme stretli známe postavičky ako Pinocchio, No počkaj zajac!, Janko a Marienka, slimáka Maťa a škriatka Klinčeka, ale aj postavy z Knihy džunglí a Gumkáčov. Nechýbal ani krtko a jeho útulný domček, ktorý nás všetkých nadchol.

Neskôr sme mali možnosť vidieť morské prasiatka, kozy, somáre, líšky, husi a poníky. Objavili sme tiež nám známy hmyzí domček, ktorý bol plný života a veľmi zaujímavý na pozorovanie. Na záver sme prešli bludiskom, kde sme sa skvele zabavili a trochu si preverili naše orientačné schopnosti.

Tento deň bol plný zábavy a učenia sa o prírode a rozprávkovom svete. Zveropark v Žarnovici je skvelým miestom pre rodiny a všetkých, ktorí milujú prírodu a rozprávky tak ako my. Určite sa sem radi vrátime!

• Prespávačka v Lúke – 1. ročníky

• Kto by nechcel zažiť ozajstnú noc v škole tak, aby bola nezabudnuteľným zážitkom pre všetkých? Prváci prvý školský rok zavŕšili práve akciou Prespávačka v škole. Každý si ju užil po svojom, no jednoznačne najväčšiu radosť nám urobil Emkin ocko, ujo Tomáš, ktorý pre nás pripravil pizzu podľa želania. Naozaj bolo z čoho vyberať a každý si mohol vychutnať koľko mu bruško pustilo. Ujovi Tomášovi ďakujeme za kulinársky zážitok a čas, ktorý s nami strávil pri pečení pizze a tiež za pizze, ktoré sme od neho dostali ako dar. Po skvelej večeri sme sa vrhli na hru Escape Room, úlohou našich prvákov bolo získať pre každý tím jedno číslo tajného kódu, aby sa mohli vyslobodiť zo zamknutej školy a získať indíciu k dobrodružnej ceste. Všetky indície lúskali za pomoci tímovej spolupráce jednu za druhou. Najlákavejšia časť bola hľadanie indícií s baterkami v ruke. Aj keď sme si museli počkať na tmu, rozhodne to stálo za to. „Odskočili "sme si na neskorú nočnú návštevu k pani vychovávateľke Peťke, ktorá nás pohostila nanukom, a kde sme si našli aj malé prekvapko – zubné kefky, ktoré nám pomohli, aby naše zúbky boli v noci čisté. Po príchode si každý pripravil postieľku na spanie a kratučké nočné kino sa mohlo začať až kým všetci nepospali. Skoré ranné lastovičky už štebotali o 5.30, preto sme spolu s nimi pripravili na raňajky bohaté švédske stoly, ktoré nám pomohli materiálne zabezpečiť rodičia. Vďaka ich pomoci sme mohli aktivity absolvovať s energiou z dobrôt, ktorých naozaj nebolo málo. Ďakujeme všetkým za úžasný čas a skvelé zážitky!

• Prešporskými uličkami

• V piatok sme sa so žiakmi V. B a pani učiteľkou Poliakovou vydali na dobrodružný výlet vlakom do Bratislavy (keby už niekto zabudol 😊). Kedy inokedy ako týždeň pred našim výletom mohla začať výluka na železničnej trati. A tak sa náš výlet trošku skomplikoval prestupmi v Novej Bani a Kozárovciach. Nám to však vôbec neprekážalo a cesta nám ubehla oveľa rýchlejšie. Ráno sme boli určite najzábavnejšia a večer najhlučnejšia skupina cestujúcich. Ostatným sme pripravili výborný kultúrny program so speváckym a tanečným vystúpením. Bol to nezabudnuteľný zážitok plný histórie, kultúry, kvalitnej gastronómie v podobe najznámejšej reštaurácie rýchleho občerstvenia, zmrzliny a Kofoly v poctivej bratislavskej  krčme u Čierneho psa. Poďme si pripomenúť, čo všetko sme zažili!

• Druháci v škole v prírode

• Prekonávanie prekážok i samých seba – v tomto duchu sa niesla druhácka škola v prírode v neďalekej obci Hronec v hoteli Drotár. Deti prešli počas týždňa viac ako 25 km, objavovali čaro prírody, bez šomrania vyšli náročnou cestou na vyhliadkovú vežu Horné Lazy, učili sa udržiavať poriadok v izbe, prešli strašidelnou nočnou hrou, tvorili si prístrešky z toho, čo im ponúkol les a predovšetkým utužovali kolektív vďaka rôznym hrám. Aj napriek ťažkému prvému večeru bez rodičov sa držali všetci naozaj statočne. Deti tak majú za sebou päť dní plných hier, prechádzok, smiechu a nespočetné množstvo veselých zážitkov.

• Vzdelanie je budúcnosť

• Tento školský rok sme sa na hodinách občianskej náuky s našimi šiestakmi zapojili do programu Vzdelanie je budúcnosť, organizovaného Fakultou politických vied a medzinárodných vzťahov UMB. Zúčastnili sme sa besedy o Európskej únii, kde sa naši žiaci dozvedeli o význame, histórií a inštitúciách tejto medzinárodnej organizácie a jej vplyve na náš každodenný život.

Päť najaktívnejších žiakov vybrali do súťaže v Banskej Bystrici s rovnomenným názvom. Tento názov dokonale vystihuje význam a cieľ celej akcie – podporiť a oceniť vzdelanie ako základ budúcnosti našej spoločnosti.

V Banskej Bystrici naši žiaci prešli rôznymi disciplínami a stanovišťami, ktoré preverili ich vedomosti, zručnosti a tímového ducha. Navštívili sme niekoľko významných miest, medzi ktoré patrili Hodinová veža, Múzeum SNP, Štátna vedecká knižnica a Thurzov dom. Každé z týchto miest poskytlo jedinečné úlohy, ktoré mali za cieľ nielen otestovať vedomosti, ale aj poskytnúť nové poznatky a zážitky.

Sme nesmierne hrdí, že naši žiaci v tejto súťaži obstáli výborne a umiestnili sa na druhom mieste. Tento úspech je dôkazom ich usilovnej práce, vedomostí a schopnosti spolupracovať ako tím. Zároveň nás teší, že môžeme takýmto spôsobom podporiť a rozvíjať talent našich žiakov.

• Koncoročný výlet šiestaci

• Šiestaci tento rok spojili príjemné s užitočným a koncoročný výlet strávili v Piešťanoch. 6. A tam totiž mala vyhodnotenie projektu MyMachine, do ktorého sa zapojili a návrh škrečkohojdačky Maxa Pakšiho sa dočkal výroby a bol tam vystavený. 6. B ich išla ako správna paralelná trieda, v tomto úspechu podporiť. Akcia sa konala vo vzdelávacom centre Elektrárňa Piešťany. Kým si áčka užívala zaslúženú slávu, béčka sa vo Vedeckom brlohu dozvedala veľa zaujímavých informácií o tomto objekte, ale aj o histórii elektriny a elektrární ako takých. Po skončení akcie sme sa presunuli do mesta Piešťany, kde sme neobišli slávneho barlolamača, prešli sa po Kolonádovom moste a nasali trochu kúpeľnej atmosféry. Samozrejme, nechýbal ani rozchod v obchodnom centre 😉.

• MyMachine

• A je to tu! 3. júna 2024 sme sa dočkali a na vlastné oči sme uvideli náš triedny vynález (tvorca myšlienky je Maxim Pakši) – hojdačku pre škrečky, ktorá však pod rukami šikovných študentov pod odborným vedením pána majstra vyrástla do nečakaných rozmerov.

V rámci projektu MyMachine sa trieda 6. A dostala za brány SOŠ drevárskej vo Zvolene. Tu bola pre nás pripravená prehliadka školy, oboznámenie s históriu školy a informácie o ponúkaných učebných odboroch. V rámci prehliadky sme sa dostali aj do dielní, kde nám študenti predviedli, ako fungujú jednotlivé drevoobrábacie stroje. Vysvetlili a ukázali nám, ako boli vyrábané spoje na našej škrečkohojdačke. Mohli sme nakuknúť aj na poriadne drahé, moderné CNC mašiny či rezací laser.

A čo sa nám páčilo najviac? No predsa to, ako nám študenti našu hojdačku poskladali rovno pred našimi očami! Tešíme sa na finále, kde nám bude slávnostne odovzdaná a my si ju budeme môcť užívať na školskom dvore!

• Výlet na hrad v Slovenskej Ľupči

• Slovensko je posiate majestátnymi hradmi, ktoré sa týčia nad malebnou krajinou a skrývajú v sebe bohatú históriu. A preto sme sa aj my, škôlkari, vybrali spoznať hrad v Slovenskej Ľupči. Išli sme tam autobusom na koncoročný výlet. Autobus nás vyložil na začiatku dediny, odkiaľ sme museli úzkymi uličkami vyjsť až na vrch kopca, na ktorom stál hrad. Už pred vstupom dnu sa nám veľmi páčil a z vnútra bol ešte krajší. Počas celého výletu nás sprevádzala pani, ktorá na hrade pracuje a pozná jeho minulosť. Hrady ponúkajú svojim návštevníkom jedinečný zážitok, ktorý spája históriu, kultúru a krásu prírody. Môžu sa prechádzať po impozantných múroch, obdivovať bohato zdobené interiéry, dozvedieť sa o živote šľachty a prostých ľudí v minulosti a vychutnať si úchvatný výhľad na okolie. Návšteva hradu je jednoducho skvelým spôsobom, ako sa dozvedieť viac o histórii Slovenska a zažiť jeho jedinečnú atmosféru aj pre nás škôlkarov. Koniec výletu sme zavŕšili skvelou zmrzlinou v dedine, na ktorú sme sa celý deň tešili. Bol to krásny výlet.

• ,,Prespávačka” v škole

• Žiaci zo 6. B si v piatok 14. 6. vybrali od triednej zaslúženú odmenu za výborne odvedenú prácu na ročníkovom projekte, prespali v škole. A tak sa o 17.00 trieda zaplnila spacákmi, karimatkami a všetkým, čo potrebujete na takúto akciu. Najprv rodičom odprezentovali projekt a zožali zaň veľký úspech, potom sa rozlúčili a prespávačka mohla začať. Nechýbala pizza, spoločenské hry a pozeranie filmu. Veľa toho síce nenaspali, ale všetci sa dobre zabavili.

• Kontakty

• Základná škola s materskou školou, Tajovského 2, Badín
      • 048/418 26 32 - ZŠ zborovňa
        0911 717 381 - riaditeľka
        048/418 26 15 - MŠ - malá a stredná trieda
        0911 317 381 - MŠ - trieda predškolákov (Skalica)